Diskusia k článku Automatizácia, automatizácia

osobný názor

Autor článku veľmi správne definoval problémy spojené s nezáujmom ľudí o štúdium. Z môjho podhľadu je tento nezáujem spôsobený skôr nepochopením podstaty (zmyslu) štúdia, ako obyčajným nezáujmom, ktorý je iba jeho následkom. Ako študent si myslím, že dnešný školský systém ponúka kriticky málo možností vybudovať si praktické zručnosti v rámci vysokoškolského štúdia. Tieto schopnosti riešit reálne problémy sú však klúčom k uplatneniu a naplneniu spoločenského určenia technických inžinierov. Dôraz na výuku teórie a riešenie problémov simuláciou na počítači nevedie k chápaniu toho, čo študent robí, ani prečo to robí, skôr vytvára chaos a zahltenie študenta vedomostami v snahe naučiť ho viac, aby sa tým zdvihla pomyselná vedomostná úroveň. Simulácia je sama o sebe zjednodušením a teda nestimuluje predstavivosť a kreativitu študentov, ktorá by mala byť konfrontovaná s realitou. Pri konfrontácii s realitou vznikajú problémy, ktoré je treba nevyhnutne riešiť, ich vyriešenie predstavuje odmenu v podobe spätnej väzby pre študenta (má pocit že niečo vytvoril, utužuje sa profesijné sebavedomie, vzniká pozitívny prístup k riešeniu problémov, študent si svojpomocne vytvára znalosti a rozširuje vedomosti). Pri simulácii sa nič nevytvára, výsledok je dopredu jasný (systém sa správa tak, ako sme ho namodelovali, pri čom model nemusí mať s realitou nič spoločné) v horšom prípade študent ani nevie čo robí, len upraví program tak, aby výsledky korešpondovali s tým, čo má vypracované kolega študent. Riešenie na Slovensku vidím v zapájaní sa spoločností-firiem do výchovy študentov pomocou priamej a aktévnej spolupráce pri riešeni technických problémov s univerzitami, otázku či je tento prípad realizovateľný nechávam na kompetentných.
Reagovať | Autor: Adam Miartuš | 23.2.2011, 16:37:37

NEWMATEC 2024, Tále