Pravdu povediac pri čítaní správ o „zázračnom“ riešení TESLY pre domácnosti a siete som sa zarážal nad tou oslavou riešenia, ktoré v súčasnej dobe nie je nijako výnimočné. Ak sa zameriam čisto na samotný PowerWall, cenu a výkon, skutočne nič prevratné. ALE je tu viac rozmerov, ktoré môžu toto riešenie odpáliť k senzačnému úspechu.

  1. TESLA má pre svoje riešenie pripravenú pôdu u inštalatérov – SolarCity, Green Mountain Power, Fronius, Treehouse a SolarEdge. To sú potenciálne státisíce už existujúcich fotovoltických elektrárni na strechách domov.
  2. Masovosť nasadenia a budované GIGAfactory (asi) povedie k radikálnemu (desiatky percent) znižovaniu cien.
  3. A značná podobnosť s priebehom u APPLE iPhone – pri jednotke a jej uvedeniu asi nie každý očakával tak bombastický štart „odkopírovanej“ technológie.

Takisto ako pred iPhone a iPad existovali dotykové (smart) telefóny a tablety, tak aj tu je už na trhu množstvo akumulátorov. Len APPLE a Jobs dodali „sexy“ riešenie, s prijateľnou (aj keď vysokou) cenou a fantastickú ľahkosť používania. Ak sa pozriete na marketingovú fotografiu TESLA „baterky“ – najmä s tým autíčkom v popredí a potom na „štandardnú“ batériu, ku ktorej potrebujete množstvo príslušenstva, o ktorom ani neviete akom, tak je potom jasné, že doktor, spevák, manažér, ale všeobecne ktokoľvek nemá čas sa o batériách niečo učiť a radšej zvolí TESLA riešenie.

Veď mu ho dokonca nainštaluje odborník zo známej firmy. A masovosť nasadenia v domácnostiach povedie ku chcenému efektu znižovania ceny pre elektromobily. Ďalší rozmer celému riešeniu dáva aj sám Elon Musk svojou prakticky geniálnou mediálnou stratégiou. A ja mu želám veľa úspechov. Lebo jeho úspech pomôže aj našim energetickým riešeniam a zmenám v energetike.