Emisie jednotlivých podnikov sú už dlhodobo sledované a regulované príslušnými normami. Uhlíková stopa konkrétnych tovarov, teda emisie skleníkových plynov produkované počas celého ich životného cyklu od ťažby surovín až po likvidáciu, sa však do pozornosti dostala len nedávno. Je vôbec možné získať dostatočne kvalitné dáta na jej vyhodnotenie?
Cestu ukazuje riešenie SAP Product Footprint Management. Vďaka schopnosti kombinovať vlastné údaje a externé databázy od tzv. Lifecycle Assessments (LCA) poskytovateľov dokáže automaticky určiť emisie CO2 produktu. Podnik získané informácie dokáže využiť pri plánovaní výroby, výbere dodávateľov či logistike tak, aby minimalizoval negatívne dopady na životné prostredie.
Pre čoraz väčšiu skupinu zákazníkov sa takýto zodpovedný prístup stáva dôležitým pri zvažovaní finálneho nákupného rozhodnutia. No a v neposlednom rade sa dá očakávať, že v oblasti vykazovania uhlíkovej stopy budú stúpať tlaky aj zo strany národných či EÚ regulátorov.